O Mnie

Dr hab. n. med. Aleksandra Szlachcic

Dr hab. n. med. Aleksandra Szlachcic jest lekarzem dermatologiem specjalizującym się w dziedzinie dermatologii i wenerologii. Studia ukończyła na krakowskiej Akademii Medycznej im. Mikołaja Kopernika w 1989 roku. Tytuł doktora nauk medycznych uzyskała 5 lat później na Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Leczenie dermatologiczne i wenerologiczne

Dr hab. n. med. Aleksandra Szlachcic w 1996 roku uzyskała specjalizację w zakresie dermatologii i wenerologii. Pierwsze doświadczenie zawodowe zdobywała tuż po zakończeniu studiów w Klinice Dermatologicznej UJ CM w Krakowie. Swoją praktykę lekarską kontynuuje w Poradni Dermatologicznej Ośrodka Medycznego OSTEOMED w Krakowie, a także filii ośrodka Medistice.

Dermatologia to dla dr hab n. med. Aleksandra Szlachcic nie tylko praca, ale również pasja. A potwierdzają to liczne członkostwa w prestiżowych polskich i międzynarodowych towarzystwach naukowych, a także ciągłe podnoszenie kwalifikacji. Dr hab. n. med. Aleksandra Szlachcic regularnie bierze udział w specjalistycznych szkoleniach i kursach. Aby pozostawać na czasie z najnowszymi odkryciami medycyny jest regularnym uczestnikiem sympozjów i konferencji naukowych. Zarówno jako słuchacz, jak i lekarz przedstawiający napotkane podczas swojej praktyki przypadki chorobowe. Jest również autorką licznych artykułów w prasie krajowej, jak i zagranicznej. Bierze czynny udział w kampaniach mających na celu prewencję raka złośliwego skóry poprzez jego szybkie wykrywanie.

Zakres leczenia

* Zabiegi laserowe z zastosowaniem lasera Nd:Yag, CO2 i frakcyjnego – usuwanie naczynek krwionośnych, brodawek, kłykcin, włókniaków, blizn, rozstępów, grudek perlistych, rewitalizacji skóry.
* Dermoskopia przy pomocy wysokiej klasy sprzętu wideodermoskopowego – badanie zmian barwnikowych i nowotworowych.
* Przeszczepy włosów metodą F. U. E. – nowoczesne przeszczepianie włosów polegające na pobieranie pojedynczych zespołów mieszkowych z pozostawieniem mikroskopijnych, niewidocznych gołym okiem blizenek w okolicy dawczej. Metoda ta umożliwia przeszczep włosów wraz z komórkami macierzystymi odpowiedzialnymi za ich wzrost.
* Przeszczepy włosów innowacyjną metodą S.A.F.E.R. – zabieg jest wykonywany przy pomocy urządzenia francuskiej firmy Medicamat, która jest światowym liderem automatyzacji przeszczepu włosów. Metoda S.A.F.E.R. umożliwia przeszczepianie pojedynczych zespołów mieszkowych, co sprawia, że ryzyko włosa i włosów sąsiadujących jest minimalne.
* Diagnoza i leczenie chorób włosów.
* Badania trichoskopowe, które pozwalają w sposób nieinwazyjny na określenie stanu włosów i postawienie diagnozy.