Wizyty holistyczne

Dermatologiczne leczenie holistyczne – na czym polega?

Leczenie holistyczne opiera się na przekonaniu, że organizm ludzki jest całością, nie zaś zupełnie odrębnymi narządami czy układami. W związku z tym terapia poszczególnych dolegliwości powinna odbywać się właśnie z uwzględnieniem faktu, że człowiek jest jak złożona maszyneria, w której każdy element wpływa na inny. W chorobach dermatologicznych można z powodzeniem wykorzystać takie podejście do skutecznego leczenia na przykład trądziku czy innych schorzeń, takich jak egzema, łojotokowe zapalenie skóry, czy atopia.

Z czego mogą wynikać problemy dermatologiczne?

Dermatolog holistyczny, oglądając skórę pacjenta, skupia się nie tylko na niej. Wie, że problemy, które uzewnętrzniają się na widocznym organie, mogą wynikać z chorób innych układów. Ponadto może się do nich przyczynić styl życia.

W przypadku wysypek, trądziku czy innych dolegliwości dermatologicznych może chodzić na przykład o:

• choroby narządów wewnętrznych i alergie

• choroby zębów i dziąseł

• problemy hormonalne

• nieprawidłowe odżywianie

• stres

Jak wygląda wizyta u lekarza holistycznego?

Lekarz holistyczny, na przykład dermatolog ale nie tylko, rozpocznie od rozległego wywiadu. W przypadku problemów ze skórę zapyta nie tylko o używane kosmetyki i rodzaj cery, ale także na przykład o to, czy dolegliwość nie nasila się po spożyciu jakiegoś posiłku, czy w sytuacji stresowej. Dalsza część wywiadu będzie dotyczyła ogólnego stanu zdrowia oraz zdiagnozowanych i podejrzewanych chorób. Dzięki temu można zdobyć pełen obraz sytuacji. Lekarz holistyczny nie żałuje czasu na długi i szczegółowy wywiad, ponieważ wie, że tylko dzięki temu może pomóc pacjentowi skutecznie i długoterminowo, nie tylko maskując problem i lecząc to, co na zewnątrz, lecz także likwidując lub redukując przyczynę.

Także przeprowadzone i zlecone badania będą obejmowały nie tylko spojrzenie przez dermatoskop, czy polecenie wykonania wymazu ze skóry. Prawdopodobnie, by dowiedzieć się jaka jest przyczyna dolegliwości, należy wykonać badania krwi, hormonów czy testy na nietolerancje pokarmowe. Należy się również przyjrzeć zażywanym lekom.

Leczenie zalecone przez lekarza medycyny holistycznej jest zaplanowane na co najmniej kilka miesięcy i jest ono również kompleksowe, by móc uzdrowić całe ciało i doprowadzić do sytuacji, w której to choroba nie manifestuje się poprzez pogorszenie stanu skóry. Stałe i regularne kontrole pomogą lekarzowi monitorować postępy w terapii, zaś pacjentowi współpracować ze specjalistą i ewentualnie zmodyfikować pewne elementy pielęgnacji czy dbałości o ciało, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty.